Seafood

I helgen var jag i Italien. Första kvällen hamnade vi på en restaurang där det bästa valet kändes som pizza. Vilken besvikelse!

Nästa kväll gick vi till en annan restaurang och bestämde på vägen in att vi ville ha en skaldjurspasta som några gäster på uteserveringen åt. Pastan ställdes framför oss på bordet och hungrig som jag var högg jag in direkt. Sen åt jag. Och jag åt. Åt lite till. Åt ännu mer. Plötsligt var hela megaportionen alldeles slut! Jag tittade upp och undrade över var jag befann mig. Vad hade hänt? Vad gjorde de andra?

Maten var så god att jag totalt hade avskärmat mig från omvärlden! Pasta i Italien är inte som pasta från Willys. Musslor i Italien är inte som Hagebygrillens musslor. Samma sak gäller havskräftor, räkor, bläckfisk och clams (vad heter det på svenska?).

Mitt råd till er: Åk till Sardinien och beställ Spaghetti with seafood.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0